mail@stormadvokatfirma.dk | 72 30 12 05 - Åbningstider man-tors 08-16 og fre 08-15.


Artikel: Kæmper med ejerskifteforsikring

Økonomisk mareridt: Kæmper med ejerskifteforsikring

Artikel fra TV2Nord, onsdag d. 1 oktober 2014 

Nadia og Jakob Christensen købte i 2009 et hus i Halvrimmen ved Brovst. Det viste sig, at huset var fuld af fejl, byggesjusk og skimmelsvamp. Selv om familien blev syge af at bo der, så var det en kamp at få hjælp fra forsikringen.

 

De seneste halvandet år har været ét langt mareridt for et par fra Halvrimmen. Tovtrækkeri med forsikringen, uvished, økonomisk usikkerhed og store menneskelige udfordringer har præget hverdagen.

Familien har været igennem et forløb, hvor alt stort set er lavet om på det hus, de købte.

– Jo dybere vi kom i den her renovering, jo mere kunne vi se, der skulle laves om, siger Jakob Christensen.

Alt virkede fint, da de købte det nyrenoverede hus i 2009, men under overfladen var der store problemer. Det opdagede familien, da helbredet begyndte at skrante.

– Vi var snottede og næsen løb, og øjnene kløede og vi nyste og hostede. Vores datter har været syg siden hun blev født, og har rallet. Det er sådan en lyd, hun lavede, hvor lidt slim hele tiden kom op og ned, når hun trak vejret, siger Nadia Christensen.

En byggesagkyndig bekræftede i sommeren 2013, at den var hel gal med huset. Og så begyndte tovtrækkeriet med forsikringsselskabet. Den byggesagkyndige rådgav dem til at hyre en advokat og komme ud af huset øjeblikkeligt.

Parret troede, at de i bolighandlen havde sikret sig godt. De havde ikke bare at tegnet en almindelig ejerskifteforsikring, men en udvidet ejerskifteforsikring. Alligevel opstod der problemer med forsikringsselskabet, som ikke vil dække skaderne.

– Det har været ubeskriveligt. Vi kan ikke hamle op med det, de kan. Vi dødelige mennesker kan jo ikke snakke på deres niveau, siger Nadia Christensen.

Parret måtte flytte i lejebolig. Der gik et halvt år med sagsbehandling, inden forsikringsselskabet endelig indvilligede i at dække skaderne i gulvet. I alt gik der ti måneder med tovtrækkeri, før familien fik dækket resten af skaderne.

– Man lægger sin skæbne over i andres hænder, og du har ikke mulighed for selv at have ret meget indflydelse på, hvad der skal ske, og hvad der ikke skal ske. Og ventetiden er forfærdelig. Og så har det jo været en kæmpe økonomisk belastning, siger Jakob Christensen.

I dag er sagen med forsikringsselskabet slut. Selskabet har dækket de enkelte skader, men familien har selv måttet betale en halv million kroner ekstra for at forbedre huset, så problemerne ikke vender tilbage.

Regningen kan dog ikke sammenlignes med de menneskelige konsekvenser, som forløbet har haft.

– Det har da været hårdt. Vi har været ramt både fysisk og psykisk begge to, siger Nadia Christensen.

– Jeg har været gået ned med både stress og depression. Det har fyldt så meget, siger Jakob Christensen.

Håndværkerne har netop lagt sidste hånd på arbejdet på huset. Tag, gulv, elinstallationer og kloakker er blevet ordnet.

– Jeg vil ikke ønske det for min værste fjende. Vi har været nødt til at bo til leje i et sommerhus i næsten et år, siger Jakob Christensen.

 

Artikel fra TV2Nord, onsdag d. 1 oktober 2014 – Link til TV2Nord

Læs denne artikel fra TV2Nord:

Mød vores team med specialistviden og handlekraft

  • Rune Hyllested

    Advokat (L), CEO
    "Jeg arbejder med erhvervslivets transaktioner, hvor jeg tænker fremsynet og helhedsorienteret."
  • Jens Axel Kruchov

    Advokat, Partner
    "Jeg arbejder med familieret og landbrugsret, hvor jeg lægger et helhedssyn på mine kunders udfordringer og muligheder."
  • Shapol N. Enggaard

    Advokat, Partner, CMO
    "Er du kommet til skade, skal du have den rigtige erstatning. Stå ikke alene med forsikringsselskabet."
  • Charlotte Marie Schmidt Christensen

    Advokat
    "Når en ulykke rammer, er der mange bekymringer, der melder sig. Jeg sørger for, at du ikke skal bekymre dig om at få den rigtige erstatning."
  • Susanne Dalsager

    Sagsbehandler
    "Det er vigtigt for mig at have en god dialog med kunderne."
  • Susanne Termansen

    Sagsbehandler
    "Det er vigtigt for mig at have en god dialog med kunderne."
  • Louise Bach Tindbæk

    Sagsbehandler
    "Jeg lægger stor vægt på at have en god dialog med vores kunder."
  • Karina Bjergbæk

    Sagsbehandler
    "Det er vigtigt for mig at have en god og løbende dialog med kunderne."
  • Bente Thomsen

    Sagsbehandler
    "Det er vigtigt for mig at skabe en god kontakt til kunderne."
  • Helena Hvid Sørensen

    Sagsbehandler
    "Det er vigtigt for mig, at du som klient oplever en høj faglig og fokuseret sagsbehandling for at sikre dig de bedst mulige resultater."
  • Lena Thomsen

    Sagsbehandler
    "Det er vigtigt for mig at have en god dialog med kunderne."
  • Mark Kray Brandt

    Advokatfuldmægtig
    "Det er vigtigt for mig, at mit arbejde udføres præcist, effektivt og professionelt."
  • Katrine Rytter Villadsen

    Advokatfuldmægtig
    "Mit primære arbejdsområde er inden for fast ejendom."
  • Erik Braad

    Advokat (L)
    "Mine faglige specialeområder er fiskeriets forhold, entrepriseret og projektudvikling af fast ejendom."
  • Lene Braad

    Advokat
    "Jeg er ligefrem i min rådgivning, og jeg lægger stor vægt på, at klienten er orienteret om sagens forløb, og dermed føler sig tryg."
  • Vinni Mikkelsen

    Sagsbehandler
    "Det er vigtigt for mig at have god og løbende dialog med klienter og samarbejdspartnere, så vi opnår de bedst mulige resultater."
  • Christian Bay Nielsen

    Advokatfuldmægtig
    "Det er vigtigt for mig, at klienten får et solidt juridisk håndværk, men præsenteret på en måde normale mennesker kan forstå."
  • Birthe Landbo Bundgaard

    Sagsbehandler
    "Det er vigtigt for mig, at sagsbehandlingen er ordentlig og effektiv med henblik på opnåelse af det bedst mulige resultat for klienterne."
  • Maria Als Levisen

    Advokatfuldmægtig
    "Jeg beskæftiger mig primært med behandling af konkursboer og rådgivning af erhvervsdrivende, hvor mit fokusområde er landbrugets retsforhold"
  • Jee Pedersen

    Sagsbehandler
    "Jeg lægger stor vægt på at være tilgængelig for klienterne og yde den bedste service."
  • Susanne Lang Pedersen

    Sagsbehandler
    "Jeg lægger stor vægt på at være tilgængelig for klienterne og yde den bedste service."
  • Katrine Nedergaard Paaske

    Advokatfuldmægtig
    "Mit primære arbejdsområde er personskadeerstatning."
  • Marie Bjerre

    Advokat
    "Internationalt udsyn og fokus på kvalitet og grundighed"
  • Birgithe Fabricius

    Sagsbehandler
  • Mathilde Paulsen

    Stud. Jur
    "I mit arbejde prioriterer jeg struktur og grundighed, men med en effektiv udførelse."
  • Line Willum

    Kontormedhjælper
  • Ann Gregersen

    Køkkenmedhjælper
    72 30 12 05
  • Winnie W. Clausen

    Receptionist, Event Manager
    "Jeg sætter en stor ære i at yde en kvalitetsbevidst og effektiv service"
  • Henriette Sølvberg Duus Nielsen

    Sagsbehandler
  • Anette Viborg

    Digital Marketingkoordinator
    "Jeg brænder for den professionelle og nærværende tilstedeværelse online"
  • Maria Porsborg

    Advokat, CPCO
    "Hos STORM Advokatfirma er medarbejderne unikke ressourcer"
  • Lars Lyngdahl

    CCO
    "Den gode historie er mit mantra."
  • Michael Friang Jensen

    Digital Marketingkoordinator
    "Jeg er bindeled mellem teknologi og mennesker, jeg får andre til at forstå den digitale tilgang."
  • Sebastian Glanz

    Direktionsassistent
  • Samida Bachmann

    Stud. Jur
    "Mit primære arbejdsområde er insolvensret, hvor jeg assisterer i behandlingen af konkursboer."
  • Andreas Darwin Madsen

    Stud. Jur
  • Heidi Myrup

    Sagsbehandler
    "En god dialog med klienten og løbende orientering af sagsforløbet er vigtigt for en god sagsbehandling"
  • Lene Simonsen

    Bogholder
    "I mit arbejde sætter jeg en ære i at gøre tingene ordentligt og effektivt"
  • Christian Adriansen

    CFO
    "Jeg lægger stor vægt på, at vores administrative processer fungerer optimalt"
  • Cille Bøgeskov Madsen

    HR Assistent
  • Niells Henrik Møller

    Driftsleder
  • Line Boye Pedersen

    Sagsbehandler
    "Det er vigtigt for mig, at du føler, at du er i trygge hænder hos STORM."
  • Henrik Jørgensen

    Advokat (L)
    "Det er min opfattelse, at de bedste resultater opnås via et tæt samarbejde med klienten og ved at have en klar forståelse for klientens interesser og mål"
  • Kim Furbo Agerskov

    Stud. Jur
    "I mit arbejde lægger jeg fokus på effektivitet, samarbejde og høj faglig kvalitet"
  • René Simonsen

    Advokatfuldmægtig
  • Maria Hermansen

    Digital Marketingkoordinator
  • Majken Stegenborg

    Advokatfuldmægtig
    "I mit arbejde er det vigtigt for mig, at alle sagens parter behandles ordentligt med en naturlig respekt og værdighed."
  • Janni Mørch Jacobsen

    Sagsbehandler
    "Det er vigtigt for mig at være tilgængelig for klienterne og yde en god service."
  • Kim Pagels

    Jurist
    "Jeg har siddet på begge sider af bordet, først i fagforbund, senere i Arbejdsskadestyrelsen (nu Arbejdsmarkedets Erhvervssikring)"
  • Thomas Lindschouw

    Advokat (L)
    "I min rådgivning har jeg fokus på at skabe størst mulig værdi for klienten."
  • Camilla Nowak

    Advokat
    "Hvorfor jeg ikke alene kan bidrage med teoretisk viden men også med praktiske løsninger."
  • Louise Steen Vedsø

    Økonomiassistent
    "I mit arbejde prioriterer jeg omhu, grundighed og struktur, på en så effektiv måde som muligt."
  • Mikkel Anker Pedersen

    Advokat, Partner
    "Jeg beskæftiger mig primært med behandling af konkursboer."
  • Torben From

    Advokat (H), mediator
    "For mig er det vigtigt at forstå din virkelighed og dine behov. Det er på den baggrund, jeg kan sikre de rigtige juridiske muligheder og dermed de rigtige løsninger for dig"
....

Vil du gerne ringes op?

Indtast dit telefonnummer nedenfor, så ringer vi dig op snarest muligt.