mail@stormadvokatfirma.dk | 72 30 12 05 - Åbningstider man-tors 08-16 og fre 08-15.


Ejerskifteforsikringer skaber falsk tryghed

Ejerskifteforsikringer skaber falsk tryghed

Artikel fra TV2Nord, onsdag d. 1 oktober 2014 – Link til TV2Nord

– Det er umuligt at gennemskue, hvad en ejerskifteforsikring egentlig dækker for den almindelige borger, siger advokat.

En ejerskifteforsikring er en forsikring lavet i fællesskab mellem køber og sælger, når der handles huse i Danmark. Den skal sikre begge parter, hvis der opstår skader, der ikke er blevet beskrevet i tilstands- eller elinstallationsrapporten. Desværre viser det sig ofte, at denne type forsikring mere er en falsk tryghed end en forsikring for den enkelte boligkøber.

Ejerskifteforsikringer blev indført i 1994 her i Danmark for at hjælpe begge parter ved en bolighandel, men i dag er der store problemer med forsikringer, som ofte ikke hjælper boligkøberne.

Poul Erik Marcussen har som bygningssagkyndig rådgivet flere borgere i sager om ejerskifteforsikringer, og ifølge ham, så opstår der flere og flere problemer i forbindelse med denne type forsikring.

– Jeg synes, at det er et stigende problem, at vi ser folk, der ikke kan få dækket deres skader via deres ejerskifteforsikring på de skader, som de ser, udtaler Poul Erik Marcussen, der er bygningssagkyndig.

Den holdning deler advokat, Camilla Winther Hansen, der har en stor kritik af ejerskifteforsikringerne.

– Det er umuligt at gennemskue, hvad en ejerskifteforsikring egentlig dækker for den almindelige borger, udtaler Camilla Vinther Hansen.

Ejerskifteforsikringer gælder minimum i fem år, og inden man skriver under, er det vigtigt, at boligkøberen læser det med småt på forsikringspolicen. Her er forsikringsselskabets forbehold nemlig helt afgørende for forsikringens dækning.

– Det er jeg tit oplever med de her ejerskifteforsikringer er, at der er taget så mange forbehold fra forsikringsselskaberne, at den reelt ender med at være uden værdi, siger Camilla Vinther Hansen.

– Jeg har oplevet en familie, der havde købt et hus og betalt 20.000 kroner for en ejerskifteforsikring. Da der så opstod en skade, kom jeg ud og gennemgik forsikringspapirerne, og her fandt jeg frem til, at der var taget forbehold for skader i gulve, fundamenter, ydervægge og taget. Dermed var der ikke noget som helst, der var dækket, fortæller Poul Erik Marcussen.

Ejerskifteforsikringer var sidste år i top tre over de forsikringssager, der endte i ankenævnet. Det har medført et dårligt ry for denne type forsikring.

– Generelt oplever jeg, at der er en meget lille tiltro til, at man kan få noget som helst dækket på sin ejerskifteforsikring, mener Poul Erik Marcussen.

Manglende gennemsigtighed og alt for mange forbehold er blot nogle af de største problemer med ejerskifteforsikringer, og ifølge Camilla Vinther Hansen, så er det tid til, at man kigger på den her type forsikringer.

– Der er grund til at rette kritik mod dem, der har fastsat, hvad reglerne skal være i de her ejerskifteforsikringer.

 

Artikel fra TV2Nord, onsdag d. 1 oktober 2014 – Link til TV2Nord

Mød vores team med specialistviden og handlekraft

  • Rune Hyllested

    Advokat (L), CEO
    "Jeg arbejder med erhvervslivets transaktioner, hvor jeg tænker fremsynet og helhedsorienteret."
  • Jens Axel Kruchov

    Advokat, Partner
    "Jeg arbejder med familieret og landbrugsret, hvor jeg lægger et helhedssyn på mine kunders udfordringer og muligheder."
  • Shapol N. Enggaard

    Advokat, Partner, CMO
    "Er du kommet til skade, skal du have den rigtige erstatning. Stå ikke alene med forsikringsselskabet."
  • Charlotte Marie Schmidt Christensen

    Advokat
    "Når en ulykke rammer, er der mange bekymringer, der melder sig. Jeg sørger for, at du ikke skal bekymre dig om at få den rigtige erstatning."
  • Susanne Dalsager

    Sagsbehandler
    "Det er vigtigt for mig at have en god dialog med kunderne."
  • Susanne Termansen

    Sagsbehandler
    "Det er vigtigt for mig at have en god dialog med kunderne."
  • Louise Bach Tindbæk

    Sagsbehandler
    "Jeg lægger stor vægt på at have en god dialog med vores kunder."
  • Karina Bjergbæk

    Sagsbehandler
    "Det er vigtigt for mig at have en god og løbende dialog med kunderne."
  • Bente Thomsen

    Sagsbehandler
    "Det er vigtigt for mig at skabe en god kontakt til kunderne."
  • Helena Hvid Sørensen

    Sagsbehandler
    "Det er vigtigt for mig, at du som klient oplever en høj faglig og fokuseret sagsbehandling for at sikre dig de bedst mulige resultater."
  • Lena Thomsen

    Sagsbehandler
    "Det er vigtigt for mig at have en god dialog med kunderne."
  • Mark Kray Brandt

    Advokatfuldmægtig
    "Det er vigtigt for mig, at mit arbejde udføres præcist, effektivt og professionelt."
  • Katrine Rytter Villadsen

    Advokatfuldmægtig
    "Mit primære arbejdsområde er inden for fast ejendom."
  • Erik Braad

    Advokat (L)
    "Mine faglige specialeområder er fiskeriets forhold, entrepriseret og projektudvikling af fast ejendom."
  • Lene Braad

    Advokat
    "Jeg er ligefrem i min rådgivning, og jeg lægger stor vægt på, at klienten er orienteret om sagens forløb, og dermed føler sig tryg."
  • Vinni Mikkelsen

    Sagsbehandler
    "Det er vigtigt for mig at have god og løbende dialog med klienter og samarbejdspartnere, så vi opnår de bedst mulige resultater."
  • Christian Bay Nielsen

    Advokatfuldmægtig
    "Det er vigtigt for mig, at klienten får et solidt juridisk håndværk, men præsenteret på en måde normale mennesker kan forstå."
  • Birthe Landbo Bundgaard

    Sagsbehandler
    "Det er vigtigt for mig, at sagsbehandlingen er ordentlig og effektiv med henblik på opnåelse af det bedst mulige resultat for klienterne."
  • Maria Als Levisen

    Advokatfuldmægtig
    "Jeg beskæftiger mig primært med behandling af konkursboer og rådgivning af erhvervsdrivende, hvor mit fokusområde er landbrugets retsforhold"
  • Jee Pedersen

    Sagsbehandler
    "Jeg lægger stor vægt på at være tilgængelig for klienterne og yde den bedste service."
  • Susanne Lang Pedersen

    Sagsbehandler
    "Jeg lægger stor vægt på at være tilgængelig for klienterne og yde den bedste service."
  • Katrine Nedergaard Paaske

    Advokatfuldmægtig
    "Mit primære arbejdsområde er personskadeerstatning."
  • Marie Bjerre

    Advokat
    "Internationalt udsyn og fokus på kvalitet og grundighed"
  • Birgithe Fabricius

    Sagsbehandler
  • Mathilde Paulsen

    Stud. Jur
    "I mit arbejde prioriterer jeg struktur og grundighed, men med en effektiv udførelse."
  • Line Willum

    Kontormedhjælper
  • Ann Gregersen

    Køkkenmedhjælper
    72 30 12 05
  • Winnie W. Clausen

    Receptionist, Event Manager
    "Jeg sætter en stor ære i at yde en kvalitetsbevidst og effektiv service"
  • Henriette Sølvberg Duus Nielsen

    Sagsbehandler
  • Anette Viborg

    Digital Marketingkoordinator
    "Jeg brænder for den professionelle og nærværende tilstedeværelse online"
  • Maria Porsborg

    Advokat, CPCO
    "Hos STORM Advokatfirma er medarbejderne unikke ressourcer"
  • Lars Lyngdahl

    CCO
    "Den gode historie er mit mantra."
  • Michael Friang Jensen

    Digital Marketingkoordinator
    "Jeg er bindeled mellem teknologi og mennesker, jeg får andre til at forstå den digitale tilgang."
  • Sebastian Glanz

    Direktionsassistent
  • Samida Bachmann

    Stud. Jur
    "Mit primære arbejdsområde er insolvensret, hvor jeg assisterer i behandlingen af konkursboer."
  • Andreas Darwin Madsen

    Stud. Jur
  • Heidi Myrup

    Sagsbehandler
    "En god dialog med klienten og løbende orientering af sagsforløbet er vigtigt for en god sagsbehandling"
  • Lene Simonsen

    Bogholder
    "I mit arbejde sætter jeg en ære i at gøre tingene ordentligt og effektivt"
  • Christian Adriansen

    CFO
    "Jeg lægger stor vægt på, at vores administrative processer fungerer optimalt"
  • Cille Bøgeskov Madsen

    HR Assistent
  • Niells Henrik Møller

    Driftsleder
  • Line Boye Pedersen

    Sagsbehandler
    "Det er vigtigt for mig, at du føler, at du er i trygge hænder hos STORM."
  • Henrik Jørgensen

    Advokat (L)
    "Det er min opfattelse, at de bedste resultater opnås via et tæt samarbejde med klienten og ved at have en klar forståelse for klientens interesser og mål"
  • Kim Furbo Agerskov

    Stud. Jur
    "I mit arbejde lægger jeg fokus på effektivitet, samarbejde og høj faglig kvalitet"
  • René Simonsen

    Advokatfuldmægtig
  • Maria Hermansen

    Digital Marketingkoordinator
  • Majken Stegenborg

    Advokatfuldmægtig
    "I mit arbejde er det vigtigt for mig, at alle sagens parter behandles ordentligt med en naturlig respekt og værdighed."
  • Janni Mørch Jacobsen

    Sagsbehandler
    "Det er vigtigt for mig at være tilgængelig for klienterne og yde en god service."
  • Kim Pagels

    Jurist
    "Jeg har siddet på begge sider af bordet, først i fagforbund, senere i Arbejdsskadestyrelsen (nu Arbejdsmarkedets Erhvervssikring)"
  • Thomas Lindschouw

    Advokat (L)
    "I min rådgivning har jeg fokus på at skabe størst mulig værdi for klienten."
  • Camilla Nowak

    Advokat
    "Hvorfor jeg ikke alene kan bidrage med teoretisk viden men også med praktiske løsninger."
  • Louise Steen Vedsø

    Økonomiassistent
    "I mit arbejde prioriterer jeg omhu, grundighed og struktur, på en så effektiv måde som muligt."
  • Mikkel Anker Pedersen

    Advokat, Partner
    "Jeg beskæftiger mig primært med behandling af konkursboer."
  • Torben From

    Advokat (H), mediator
    "For mig er det vigtigt at forstå din virkelighed og dine behov. Det er på den baggrund, jeg kan sikre de rigtige juridiske muligheder og dermed de rigtige løsninger for dig"
....

Vil du gerne ringes op?

Indtast dit telefonnummer nedenfor, så ringer vi dig op snarest muligt.