Privatlivspolitik

På denne side kan du finde nærmere oplysninger om hvordan STORM Advokatfirma indsamler og behandler personoplysninger, samt hvordan vi opfylder de lovkrav, som gælder i forbindelse hermed.

For oplysninger omkring vores behandling af cookies, se i stedet vores cookiepolitik.

Vi anvender følgende forkortelser:

DBF 
Databeskyttelsesforordningen 
(Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger og om ophævelse af direktiv 95/46/EF (generel forordning om databeskyttelse) (EØS-relevant tekst)

DBL 
Databeskyttelsesloven 
(LBK nr. 289 af 08/03/2024 med senere ændringer)

Dataansvarlig

STORM Advokatfirma P/S
Tankedraget 7, 5.sal
9000 Aalborg
CVR-nr. 39495937.
Telefon: (+ 45) 72 30 12 05
E-mail: mail@stormadvokatfirma.dk

er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi har modtaget om dig til brug for vores almindelige juridiske rådgivning, eller vores øvrige almindelige forretningsaktivitet.

Der kan forekomme situationer hvor STORM Advokatfirma alene er databehandler for en anden dataansvarlig, fordi vi udfører en standardiseret ekspedition, som ikke indebærer en selvstændig, juridisk sagsbehandling. Dette gælder eksempelvis hvor vi efter aftale med ejendomsmægler og på vegne af dennes kunde berigtiger en handel med fast ejendom uden at yde juridisk rådgivning.

Hvis du har spørgsmål vedrørende vores behandling eller rolle som dataansvarlig eller databehandler, kan du kontakte os på mail@stormadvokatfirma.dk.

Indsamling og anvendelse af personoplysninger

Nedenfor kan du læse detaljerede informationer om hvornår, hvordan, til hvilke formål, med hvilke retlige grundlag vi behandler personoplysninger, samt hvor oplysningerne stammer fra.

Når vi etablerer eller plejer et klient- eller samarbejdsforhold med dig

HvornårOplysningstyperFormålRetsgrundlagSletningModtagereKilde til oplysninger
Etablering af klientforhold og sagsoprettelse.Kontaktoplysninger, herunder navn, adresse, telefon, e-mail, samt evt. firma, stilling og titel.

Forretningsmæssige forhold, f.eks. aktiviteter i det offentlige erhvervsliv.

Formueoplysninger, herunder ejede aktiver og virksomheder.

Individuelle noter om interaktioner med den registrerede, noter om mærkedage, eller lign.
Vi behandler oplysningerne for at etablere klientrelationen og oprette sagen korrekt, herunder ved at udpege rette kontaktperson og ansvarlige advokat. Oplysninger om øvrige parter behandles med henblik på at undgå interessekonflikter.Retsgrundlaget er vores legitime interesse i etablering og styring af klientrelationer, sagsstyring, kontraktstyring, samt fakturering (DBF art. 6, stk. 1, litra f).

Retsgrundlaget for behandling af andre parters oplysninger er varetagelse af interessekonfliktkontrollen, som er en del af god advokatskik, og derfor er lovpligtig efter retsplejeloven § 126. Retsgrundlaget for persondatabehandlingen er derfor en retlig forpligtigelse som påhviler os (DBF art. 6, stk. 1, litra c).
Oplysningerne opbevares så længe dette er relevant og aktuelt i forhold til en potentiel eller aktuel relation.

Skriftlig korrespondance med dig vedrørende konkrete juridiske problemstillinger gemmes i op til 10 år med henblik på at dokumentere, hvordan vi har besvaret din henvendelse.
Vi videregiver ikke disse oplysninger medmindre dette følger af lov, en retlig forpligtigelse, eller aftale med dig.

Der kan dog ske videregivelse af oplysninger som led i senere sagsbehandling efter etablering af klientforhold. Se tabellen ”Når vi behandler dine oplysninger som led i advokathvervet” for detaljerede oplysninger.
Vi indhenter oplysningerne fra dig.

Det kan forekomme at vi indhenter oplysninger som er offentligt tilgængelige, herunder fra dine offentlige profiler på sociale medier, CVR-registeret, din arbejdsgivers hjemmeside, og lign.

Vi indhenter også oplysninger via private registre, herunder eksempelvis Datavagten med henblik på at sikre opdaterede og korrekte adresseoplysninger mv.
Pleje af klient- eller samarbejdsforhold.Kontaktoplysninger, herunder navn, adresse, telefon, e-mail, samt evt. firma, stilling og titel.

Forretningsmæssige forhold, f.eks. aktiviteter i det offentlige erhvervsliv.

Formueoplysninger, herunder ejede aktiver og virksomheder.

Individuelle noter om interaktioner med den registrerede, noter om mærkedage, eller lign.
Opbygning eller pleje af potentielle og aktuelle klientrelationer, samarbejdspartnere, netværksrelationer, mv.

Vi bruger oplysningerne til at opbygge og ajourføre vores kendskab til dig, samt relationen til dig og eventuelt din virksomhed.
Retsgrundlaget er kontrakten imellem dig og os, når en sådan foreligger (DBF art. 6, stk. 1, litra b).

Hvor der ikke findes en kontrakt, er retsgrundlaget vores legitime interesse i at etablere og pleje vores relation til dig eller din virksomhed (DBF art. 6, stk. 1, litra f).
Oplysningerne opbevares så længe dette er relevant og aktuelt i forhold til en potentiel eller aktuel relation.

Skriftlig korrespondance med dig vedrørende konkrete juridiske problemstillinger gemmes i op til 10 år med henblik på at dokumentere, hvordan vi har besvaret din henvendelse.
Vi videregiver ikke disse oplysninger medmindre dette følger af lov, en retlig forpligtigelse, eller aftale med dig.Vi indhenter oplysningerne fra dig.

Det kan forekomme at vi indhenter oplysninger som er offentligt tilgængelige, herunder fra dine offentlige profiler på sociale medier, CVR-registeret, din arbejdsgivers hjemmeside, og lign.

Vi indhenter også oplysninger via private registre, herunder eksempelvis Datavagten med henblik på at sikre opdaterede og korrekte adresseoplysninger mv.
Lovpligtig kontrol imod hvidvask.

(Kun sager omfattet af hvidvaskloven)
Kontaktoplysninger, herunder navn, adresse, telefon, e-mail, samt evt. firma, stilling og titel.

Pas eller kørekort, samt sygesikringsbevis (CPR-nr.).

For erhvervskunder indhenter vi koncerndiagram over kundens koncern og ejerandele i virksomheder.

Oplysninger omkring udvalgte formueforhold, af betydning for den lovpligtige risikovurdering (via spørgeskema, som kunden udfylder).

Oplysninger om hvorvidt kunden er en politisk eksponeret person (PEP), nærtstående til en sådan, eller er omfattet af EU’s sanktionsliste.
Vi behandler oplysningerne for at dokumentere overholdelse af hvidvaskloven, herunder relevante kundekendskabsprocedurer, samt i øvrigt forebyggelse af hvidvask og terrorfinansiering.
PEP i forbindelse med anti-hvidvask
Oplysninger om politisk tilhørsforhold (følsomme personoplysninger) kan behandles i det omfang en klient identificeres som Politisk Eksponeret Person i henhold til hvidvaskloven. Formålet vil udelukkende være opfyldelse af forpligtigelserne efter hvidvaskloven.
Retsgrundlaget er i første række den til enhver tid gældende hvidvasklov.

Vores pligt til at gennemføre kundekendskabsprocedure fremgår af hvidvasklovens § 10, og pligten til at opbevare oplysningerne fremgår af hvidvasklovens § 30.

Vores behandling af oplysningerne sker således for at varetage en retlig forpligtigelse, som påhviler os (DBF art. 6, stk. 1, litra c), samt for at varetage en væsentlig samfundsinteresse i at bekæmpe hvidvask og terrorfinansiering (DBF art. 6, stk. 1, litra e).

Vores behandling af oplysninger om CPR-nummer sker når det er nødvendigt af hensyn til entydig identifikation og dette er påkrævet i henhold til lov eller betingelserne i DBL § 7 er opfyldt (DBL § 11, stk. 2, nr.1 og nr. 4).
Oplysningerne opbevares i klientforholdets løbetid og i en efterfølgende periode på 5 år.Vi videregiver ikke disse oplysninger medmindre dette følger af lov, en retlig forpligtigelse, eller aftale med dig.Vi indhenter oplysningerne fra dig.

Vi kan foretage kontrol eller bekræftelse af visse oplysninger ved at eftertjekke eksterne og uafhængige kilder med henblik på at bekræfte at oplysningerne er korrekte.

Eksterne offentlige lister, f.eks. EU sanktionsliste og finanstilsynets PEP-liste.
Samhandel.Kontaktoplysninger, herunder navn, adresse, telefon, e-mail, samt evt. firma, stilling og titel.

Aftaleforhold.

Betalingsoplysninger.
Vi behandler oplysningerne for at gennemføre en individuelt aftale samhandel, herunder effektuering af afregning mellem os.Retsgrundlaget er kontrakten imellem dig og os, når en sådan foreligger (DBF art. 6, stk. 1, litra b).

Retsgrundlaget er ligeledes vores legitime interesse i optimere intern drift (DBF art. 6, stk. 1, litra f).
Oplysningerne opbevares så længe dette er relevant og aktuelt i forhold til en potentiel eller aktuel relation.Vi videregiver ikke disse oplysninger medmindre dette følger af lov, en retlig forpligtigelse, eller aftale med dig.Vi indhenter oplysningerne fra dig.

Vi kan foretage kontrol eller bekræftelse af visse oplysninger ved at eftertjekke eksterne og uafhængige kilder med henblik på at bekræfte at oplysningerne er korrekte.

Når vi behandler oplysninger som led i advokathvervet

HvornårOplysningstyperFormålRetsgrundlagSletningModtagereKilde til oplysninger
Klientrådgivning af juridiske personer (fx selskaber, fonde, foreninger, mv.).Personoplysninger som behandles i sager hvor klienten er en juridisk person omfatter: kontaktpersoner, medarbejdere, ledelsesmedlemmer, ejere, kunder, leverandører, samarbejdspartnere, rådgivere, og øvrige personer der indgår i sagsbehandlingen.

Kontaktoplysninger, herunder navn, adresse, telefon, e-mail, samt evt. firma, stilling og titel.

Identifikationsoplysninger, herunder CPR-nr. og CVR-nr.

Økonomiske oplysninger.

Personlige forhold af betydning for den enkelte sagstype, f.eks.:

i) Oplysninger om private forhold hos ejeren af et selskab med betydning for en sag om ejeraftale, selskabsretlig omstrukturering, eller lign.,

ii) Oplysninger omkring arbejdstagers forhold i sager om udarbejdelse af ansættelses- eller direktørkontrakter,

iii) Oplysninger om formue og familieretlige forhold i en sag om generationsskifte af virksomhed, mv.

Følsomme personoplysninger henholdsvis oplysninger om strafbare forhold kan blive behandlet, såfremt dette er nødvendigt i den konkrete sag, f.eks. oplysninger om en persons helbred i en sag om arbejdsskade, oplysninger om en direktørs politiske overbevisning i en sag om usaglig afskedigelse, og lign.
Behandling af klientens sag.

Fastlægge og forfølge retskrav.

Opfylde STORM Advokatfirmas retlige forpligtigelser.

Kontraktstyring og fakturering.

Opbevaring med henblik på genoptagelse af sag, eller forsvare os selv mod anklage om fejlagtig rådgivning.
Når vi behandler dine oplysninger som led i advokathvervet sker det med et eller flere af følgende retsgrundlag:

Når vi forfølger en legitim interesse i udøvelsen af advokathvervet (DBF art. 6, stk. 1, litra f).

Når vi varetager en retlig forpligtigelse (DBF art. 6, stk. 1, litra c).

Følsomme personoplysninger behandles, når dette er nødvendigt for at et retskrav kan fastlægges, gøres gældende, eller forsvares (DBF art. 9, stk. 2, litra f).

Oplysninger om strafbare forhold behandles hvis den registrerede har givet samtykke, eller behandling sker med legitim interesse og hensynet til den registrerede ikke overstiger denne interesse (DBL § 8, stk. 3), eller hvis dette er nødvendigt for at forfølge et retskrav (DBL § 8, stk. 5 jf. DBL § 7, stk. 1).

CPR-numre behandles med henblik på entydig identifikation (DBL § 11, stk. 2, nr. 3) og i forbindelse med fastlæggelse af et retskrav (DBL § 11, stk. 2, nr. 4 jf. DBL § 7, stk. 1).
Oplysningerne opbevares indtil sagen er afsluttet og i en efterfølgende periode på 10 år, medmindre der efter en konkret vurdering er særlige årsager til at opbevare oplysningerne i en kortere eller længere periode.Vi er underlagt tavshedspligt i henhold til retsplejeloven og de advokatetiske regler, når det gælder klientoplysninger.

Personoplysninger videregives udelukkende, når det er nødvendigt for at varetage klientens interesser, eller når vi er juridisk forpligtet hertil – eksempelvis ved besvarelse af indsigtsanmodning efter DBF art. 15.

Almindelige modtagere omfatter klienter, offentlige myndigheder, domstole, modparter, vidner, samt disses rådgivere.

Herudover overlades personoplysninger til vores databehandlere, som behandler oplysningerne på vores vegne og i overensstemmelse med vores instrukser – det gælder eksempelvis leverandører af IT-systemer, backup-løsninger og teknisk support.
Vi indsamler oplysninger fra følgende kilder:

Vores klient.

Vores klients andre rådgivere.

Sagens parter.

Offentlige og private registre.

Offentlige myndigheder.

Danmarks domstole.

Andre relevante kilder afhængigt af den konkrete sag.
Klientrådgivning af privatpersoner.Kontaktoplysninger, herunder navn, adresse, telefon, e-mail, samt evt. firma, stilling og titel.

Identifikationsoplysninger, herunder CPR-nr. og CVR-nr.

Økonomiske oplysninger.

Personlige forhold af betydning for den enkelte sagstype, f.eks.:

i) Familieforhold i familieretssager,

ii) Helbredsoplysninger i personskadeskader,

iii) Fagforeningsmæssige tilhørsforhold i ansættelsessager,

iv) Kommunalakter, private forhold, væsentlige sociale problemer, misbrug, skoleudtalelser mv. i børne- eller bopælssager, mv.

Følsomme personoplysninger henholdsvis oplysninger om strafbare forhold kan blive behandlet, såfremt dette er nødvendigt i den konkrete sag, f.eks. oplysninger om en persons helbred i en sag om arbejdsskade, oplysninger om en direktørs politiske overbevisning i en sag om usaglig afskedigelse, og lign.
Behandling af klientens sag.

Fastlægge og forfølge retskrav.

Opfylde STORM Advokatfirmas retlige forpligtigelser.

Kontraktstyring og fakturering.

Opbevaring med henblik på genoptagelse af sag, eller forsvare os selv mod anklage om fejlagtig rådgivning.
Når vi behandler dine oplysninger som led i advokathvervet sker det med et eller flere af følgende retsgrundlag:

Når vi forfølger en legitim interesse i udøvelsen af advokathvervet (DBF art. 6, stk. 1, litra f).

Når vi varetager en retlig forpligtigelse (DBF art. 6, stk. 1, litra c).

Følsomme personoplysninger behandles, når dette er nødvendigt for at et retskrav kan fastlægges, gøres gældende, eller forsvares (DBF art. 9, stk. 2, litra f).

Oplysninger om strafbare forhold behandles hvis den registrerede har givet samtykke, eller behandling sker med legitim interesse og hensynet til den registrerede ikke overstiger denne interesse (DBL § 8, stk. 3), eller hvis dette er nødvendigt for at forfølge et retskrav (DBL § 8, stk. 5 jf. DBL § 7, stk. 1).

CPR-numre behandles med henblik på entydig identifikation (DBL § 11, stk. 2, nr. 3) og i forbindelse med fastlæggelse af et retskrav (DBL § 11, stk. 2, nr. 4 jf. DBL § 7, stk. 1).
Oplysningerne opbevares indtil sagen er afsluttet og i en efterfølgende periode på 10 år, medmindre der efter en konkret vurdering er særlige årsager til at opbevare oplysningerne i en kortere eller længere periode.Vi er underlagt tavshedspligt i henhold til retsplejeloven og de advokatetiske regler, når det gælder klientoplysninger.

Personoplysninger videregives udelukkende, når det er nødvendigt for at varetage klientens interesser, eller når vi er juridisk forpligtet hertil – eksempelvis ved besvarelse af indsigtsanmodning efter DBF art. 15.

Almindelige modtagere omfatter klienter, offentlige myndigheder, domstole, modparter, vidner, samt disses rådgivere.

Herudover overlades personoplysninger til vores databehandlere, som behandler oplysningerne på vores vegne og i overensstemmelse med vores instrukser – det gælder eksempelvis leverandører af IT-systemer, backup-løsninger og teknisk support.
Vi indsamler oplysninger fra følgende kilder:

Vores klient.

Vores klients andre rådgivere.

Sagens parter.

Offentlige og private registre.

Offentlige myndigheder.

Danmarks domstole.

Pårørende.

Forsikringsselskaber, ankenævn, brancheorganisationer, pensionsselskaber, helbredsprofessionelle, og pengeinstitutter.

Andre relevante kilder afhængigt af den konkrete sag.

Når vi behandler oplysninger som led i insolvenssager eller gældssanering

For vores behandling af insolvensretlige sager, henvises til særskilt persondatapolitik, som kan findes via følgende link:

Privatlivspolitik i insolvenssager (stormadvokatfirma.dk)

Når du bruger vores hjemmeside eller vores profiler på sociale medier

HvornårOplysningstyperFormålRetsgrundlagSletningModtagereKilde til oplysninger
Cookies når du anvender vores hjemmeside.Se cookiepolitik.Optimering af brugeroplevelsen på vores hjemmeside, herunder funktionalitet, huske dine præference, målrette indhold til dig, måle statistik for brugen af hjemmesiden, og optimering af reklametiltag.

Hvis du bruger hjemmesiden uden at acceptere cookies, anvende vi kun nødvendige funktionalitetscookies.
Retsgrundlaget for behandling af nødvendige funktionalitetscookies og din IP-adresse er vores legitime interesse i gøre hjemmesiden tilgængelig i driftssikker stand (DBF art. 6, stk. 1, litra f).

Da brugen af ikke-nødvendige cookies kræver dit samtykke, er vores retsgrundlag også baseret på dit samtykke i henhold til vores cookiepolitik (DBF art. 6, stk. 1, litra a).
Se cookiepolitik.Vores samarbejdspartner, Google Analytics, får adgang til din IP-adresse til brug for at generere statistik over brugen af vores hjemmeside. Google Analytics behandler alene oplysningerne på vegne af STORM Advokatfirma P/S og må ikke anvende oplysningerne til andre formål.

Vi videregiver din IP-adresse til Facebook Ireland Limited (herefter ”Facebook”) i overensstemmelse med punktet ”Sociale Medier” nedenfor.
Oplysningerne indsamles fra dig, herunder via dit IT-udstyr.
Sociale medier.IP-adresse.

Oplysninger delt via dine indstillinger for sociale medier.

Dine reaktioner, delinger og kommentarer til vores opslag på sociale medier.
Markedsføring af vores ydelser, image og brand.Retsgrundlaget for behandling af personoplysningerne er vores legitime interesse i at gøre indhold tilgængeligt for de brugere, som følger os på sociale medier, med henblik på markedsføring af vores ydelser, image og brand (DBF art. 6, stk. 1, litra f).

I det omfang behandlingen sker via brug af markedsføringscookies, er vores retsgrundlag også baseret på dit samtykke i henhold til vores cookiepolitik, idet sådanne cookies alene anvendes med fornøden cookieaccept/samtykke (DBF art. 6, stk. 1, litra a).
Sletning sker efter de enkelte mediers politikker.Når du besøger sider – herunder vores hjemmeside og sider for de sociale medier – hvor der er placeret plugins for sociale medier, indsamler og behandler vi eller vores samarbejdspartner personoplysninger om din sociale adfærd i form af cookies i henhold til det samtykke, du eventuelt har givet.

Denne indsamlinger sker uanset om du har en brugerkonto til det pågældende sociale medie.

STORM Advokatfirma P/S er fælles dataansvarlig med de relevante sociale platforme for behandling af personoplysninger, som sker via vores side på de pågældende platforme.

Du kan i den forbindelse udøve dine databeskyttelsesretlige rettigheder over for såvel STORM Advokatfirma P/S som overfor den enkelte sociale platform.

Du kan læse mere om dine rettigheder straks nedenfor.
Vi indhenter oplysningerne fra dig, samt de anvendte sociale medier.
Supplerende oplysninger om fælles dataansvarlige:
Vi har et fælles dataansvar med følgende fælles dataansvarlige, når du afgiver oplysninger til os via disse platforme:

Facebook og Instagram (Meta platforms)
Meta Platforms Ireland Limited
Merrion Road, Dublin 4
Ireland
Læs om vilkårene for fælles dataansvar her: https://www.facebook.com/legal/terms/page_controller_addendum?_rdr

LinkedIn
LinkedIn Ireland Unlimited Company
Wilton Place, Dublin 2
Ireland
Læs om vilkårene for fælles dataansvar her: https://legal.linkedin.com/pages-joint-controller-addendum

YouTube / Google
Google Ireland Limited,
Gordon House, Barrow Street, Dublin 4,
Ireland
Læs om vilkårene for fælles dataansvar her: Privatlivspolitik – Privatliv og vilkår – Google
Når du bruger vores hjemmeside, live-chat og vores kontaktformular.IP-adresse.

Adfærd på hjemmesiden.

Oplysninger som du selv uploader via vores kontaktformular.
Drift og optimering af brugeroplevelse på vores hjemmeside.

Modtagelse og besvarelse af din henvendelse via vores kontaktformular.
Retsgrundlaget for vores behandling af færden, trafik og ip-adresser på hjemmesiden er vores legitime interesse i at sikre stabil drift og passende datasikkerhed på hjemmesiden (DBF art. 6, stk. 1, litra f).

Retsgrundlaget for behandling af oplysninger afgivet i vores kontaktformular er:

i) Dit samtykke som afgivet ved at du sender oplysningerne til os (DBF art. 6, stk. 1, litra a og DBF art. 9, stk. 2, litra a).

ii) at fastlægge, gøre gældende eller forsvare et retskrav (DBF art. 9, stk. 2, litra f).

iii) nødvendig behandling af din henvende forud for eventuel aftaleindgåelse om vores juridiske bistand på baggrund af dit ønske herom (DBF art. 6 litra b) og litra f).
Der er opsat en automatisk slettefrist på 90 dage for personoplysninger som behandles via chat/kontaktformular på hjemmesiden.

Sletning af cookies på hjemmesiden følger cookiepolitikken jf. ovenfor.

Deltagerlister til arrangementer slettes efter 1 år.

Sletning foretages tidligere, såfremt vi vurderer, at der ikke længere er et tilstrækkeligt retligt grundlag for fortsat opbevaring.
Adfærd på hjemmesiden deles med Google efter følgende privatlivsvilkår:

i) Google Analytics Data Processing Amendment v20130906

ii) Google Ads Data Processing Terms

iii) Privatlivspolitik – Privatliv og vilkår – Google

iv) Rammer for dataoverførsel – Privatliv og vilkår – Google

Oplysninger afgivet via chat-modul og kontaktformular videregives ikke til tredjemand.

Oplysninger via chat-modulet kan blive behandlet af vores databehandler, som er underlagt vores instrukser.
Vi indhenter oplysningerne fra dig.

Når du deltager i vores markedsføringsaktiviteter, nyhedsbreve, arrangementer, mv.

HvornårOplysningstyperFormålRetsgrundlagSletningModtagereKilde til oplysninger
Markedsføring og kommunikation.Videooptagelse med klinet udtalelser eller fagligt indlæg.

Klientudtalelser på hjemmeside.
Markedsføring og promovering af vores samarbejde.Vi foretager udelukkende denne type behandling af personoplysninger efter udtrykkeligt samtykke fra dig (DBF art. 6, stk. 1, litra a).Sletning sker efter at du har trukket dit samtykke tilbage, eller vi vurderer, at behandlingen ikke længere er saglig og legitim uanset at samtykke ikke er trukket tilbage.Offentliggørelse via vores hjemmeside eller vores profiler på sociale medier.Vi indhenter oplysningerne fra dig.

Når du deler oplysninger med os i rekrutteringsøjemed

HvornårOplysningstyperFormålRetsgrundlagSletningModtagereKilde til oplysninger
Når du er jobansøger.Almindelige oplysninger i stillingsformular på hjemmeside herunder: Navn, e-mail, adresse, telefonnummer, postnummer og by, fødselsdato, hvorvidt den registrerede tidligere har søgt arbejde hos os, samt frivillig upload af billede, ansøgning, CV, samt eksamensbevis.

De foretages i relevant omfang screening, herunder i forhold til krav om ren straffeattest eller anden lovpligtig egnethed.
Vurdering af din ansøgning.

Screening for egnethed til stillingen.

Sikring imod retskrav.
Vores legitime interesse i at behandle dine oplysninger for at vurdere din ansøgning om ansættelse (DBF art. 6, stk. 1, litra f), samt at træffe foranstaltninger forud for indgåelse af ansættelseskontrakt på din anmodning (DBF art. 6, stk. 1, litra b).

Hvis vi anmoder dig om at indhente og fremvise en straffeattest, i relation til stillinger med risiko for at funktionen kan udnyttes til hvidvask af penge, finansiering af terrorisme eller til medvirken hertil, sker behandlingen med hjemmel i § 8 i hvidvaskloven.

I andre situationer kan det være relevant for os at vurdere oplysninger om straffedomme eller lovovertrædelser, hvis sådanne oplysninger anses for at være relevante for din egnethed til den pågældende stilling. I disse tilfælde sker behandlingen for at varetage vores berettigede interesse i at sikre din egnethed til stillingen (DBL § 8, stk. 3, 2. pkt., jf. DBF art. 10).
Dine oplysninger slettes senest 6 måneder efter vores modtagelse af ansøgning hvis du har givet samtykke til udvidet opbevaring.

Hvis du ikke har afgivet samtykke, slettes oplysningerne senest 1 måned efter ansøgning modtaget.
Vi videregiver ikke dine oplysninger.

For ansøgeren som videregår til ansættelse, offentliggøres ansættelsesforholdet, herunder navn, stilling, erhvervsmæssige kontaktoplysninger, samt billede.
Vi indhenter oplysningerne fra dig.

Såfremt screening af straffeattest er nødvendig, beder vi dig indhente og fremlægge straffeattest.

Såfremt referencer fra tidligere arbejdsgivere er relevant, indhenter vi disse efter forudgående aftale med dig.

Undtagelser til oplysningspligten

Det findes lovmæssige begrænsninger i din ret til at blive informeret om vores behandling af dine personoplysninger. Nedenfor fremgår en liste over tilfælde, hvor vi kan undlade at iagttage oplysningspligten over for dig:

  • Når oplysningerne er omfattet af advokaternes tavshedspligt efter retsplejeloven eller de advokatetiske regler, eller i henhold til anden lov.
  • Når du allerede er bekendt med oplysningerne.
  • Når det vil kræve en uforholdsmæssig stor indsats, eller hvis det sandsynligvis vil gøre det umuligt eller i alvorlig grad vil hindre opfyldelse af formålene med behandlingen af personoplysningerne.
  • Når afgørende private eller offentlige interesser, herunder hensynet til dig selv, hindrer iagttagelse af oplysningspligten, og hensynet til din interesse i at modtage oplysningerne findes at burde vige for sådanne andre private eller offentlige interesser.

Overførsel til tredjelande

STORM Advokatfirma overfører som udgangspunkt ikke dine personoplysninger til tredjelande, herunder internationale organisationer.

Hvor det til behandlingen af vores klienters konkrete sag er nødvendigt at samarbejde med advokater, offentlige myndigheder, kontrakt- eller forhandlingspartnere mv. i tredjelande, videregiver STORM Advokatfirma dine personoplysninger i det nødvendige omfang.

Overførsel til lande uden for EU/EØS (tredjelande), som er godkendt af EU Kommissionen til at have et tilstrækkeligt sikkerhedsniveau, sker uden særskilt godkendelse eller procedure.

Overførsel til andre tredjelande sker kun på et særskilt overførelsesgrundlag, som omfatter de nødvendige garantier for fornøden beskyttelse af de registrerede personers rettigheder.

Såfremt det ikke findes en godkendt eller standardiseret ordning til brug for en sådan overførsel, kan overførsel ske, hvis der er et særskilt grundlag, f.eks. samtykke fra den registrerede person selv. Disse særlige overførelsesgrundlag er de, som fremgår af databeskyttelsesforordningens artikel 49, stk. 1.

Automatiske afgørelser

Vi anvender ikke dine personoplysninger til at træffe automatiske afgørelser over for dig.

Retten til at trække samtykke tilbage

Du har til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage. Dette kan du gøre ved at kontakte os på de kontaktoplysninger, der fremgår ovenfor. Hvis du vælger at trække dit samtykke tilbage, påvirker det ikke lovligheden af vores behandling af dine personoplysninger på baggrund af dit tidligere meddelte samtykke og op til tidspunktet for tilbagetrækningen. Hvis du tilbagetrækker dit samtykke, har det derfor først virkning fra det tidspunkt, hvor du trækker samtykket tilbage.

Dine rettigheder

Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig. Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder skal du kontakte os. Bemærk at dine rettigheder kan være begrænset udover nedenstående i henhold til databeskyttelseslovgivningen.

Ret til at se oplysninger (indsigtsret)
Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger.

Ret til berigtigelse (rettelse)
Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.

Ret til sletning
I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.

Ret til begrænsning af behandling
Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset.

Ret til indsigelse
Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine personoplysninger. Du kan også gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger til direkte markedsføring.

Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet)
Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring. Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.

Klage til Datatilsynet

Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.

Vi håber dog, at du først vil kontakte os, såfremt du er utilfreds med vores behandling af dine personoplysninger.

cross