10 gode råd: Når butikken lukker og salget flytter online

24. februar 2021
2 minutters læsetid
sælge varer online

Der er både helt lavpraktiske og juridiske forskelle på at drive en fysisk butik og det at sælge varer online.

Hvis du åbner for døgnhandel på hjemmesiden med afhentning i butikken for at tilpasse virksomheden i forhold til corona-tidens udfordringer, så er der nogle overvejelser, som du bør gøre dig.

Hvis du ikke tidligere har tilbudt salg online, bør du være særligt opmærksom på handelsbetingelserne. Du bør altid være opmærksom på de praktiske begrænsninger omkring corona.

Mød Jørgen H. Jensen, indehaver af Kop & Kande i Farsø og Aars

Jørgen Højrup Jensen, indehaver af Kop & Kande i Farsø fortæller her om sine oplevelser i 2020 og hvordan man lykkedes med at flytte salget online.

Her får du 10 gode råd i forbindelse med online salg

  1. Kan kunderne købe online, kun reservere varer, eller begge dele?
  2. Husk at forbrugere har flere rettigheder når der handels over nettet, særligt vedrørende fortrydelsesret
  3. Hvilke typer levering eller afhentning tilbydes, og er der særlige vilkår eller gebyrer?
  4. Hvad har I gjort for at overholde sundhedsforskrifter og er det beskrevet for kunderne, så de føler sig trykke ved afhentning af varer?
  5. Når butikken er lukket, hvad gælder så i forhold til at bytte varer eller indløse gavekort?
  6. Når butikken er lukket, hvordan håndterer i så indlevering/udlevering i forhold til reklamation eller reparation?
  7. Har I indrettet betaling sådan at kunden stadig kan optjene kundepoint, hvis I normalt tilbyder en sådan ordning?
  8. Hvordan håndterer I kundeservice?
  9. Er hjemmesiden opdateret på håndtering af cookies og håndtering af persondata?
  10. Kan du selv løse alle udfordringer eller skal du bruge hjælp fra kollegaer, netværk, brancheforening, rådgivere eller andre?

Der er selvfølgelig også mange andre overvejelser man med fordel kan gøre sig. Ovenstående er blot vores bud på nogle at de mest forekommende nedslagspunkter.

Vil du vide mere om emnet, kontakt mig.

Du er altid velkommen til at henvende dig til os og få  en indledende drøftelse af din sag. Vi har stor erfaring i at analysere situationen og give dig råd om, hvad der er bedst at gøre.

    Ring 8.00 - 16.00
    +45 72 30 12 05
    Eller skriv til os 24/7
    mail@stormadvokatfirma.dk
    cross