mail@stormadvokatfirma.dk | 72 30 12 05 - vi har åbent man-tors 8-16, fre 8-15

Nyheder


Dato: 
|

Har du penge til gode? Lad os klare det for dig

Det kan være både krævende og omkostningstungt, at skulle sikre de penge virksomheden har til gode. Derfor er det en god idé, at lade os gøre arbejdet. Hos os er inkasso en struktureret og effektiv proces.

Det sker, at en kunde ikke betaler den faktura, du som erhvervsdrivende, har sendt for et stykke udført arbejde eller en leveret vare. Det kan dreje sig om både store og små beløb. Ofte kan det være et stort arbejde, for en selvstændig erhvervsdrivende, selv at skulle inddrive skyldige beløb gennem inkasso, samtidig med, at virksomheden også skal drives.

Vi bistår mange erhvervsdrivende med inddrivelse af deres tilgodehavende beløb gennem vores effektive inkassoproces. Vi kan også hjælpe dig.

Hvad er inkasso?

Inkasso handler i alt sin enkelhed om at inddrive et tilgodehavende beløb fra en skyldner. Den mest almindelig type af inkasso, er inddrivelse af beløb, som en erhvervsdrivende har til gode for et stykke udført arbejde eller en leveret vare, hvor debitor ikke har betalt rettidigt.

Inkasso er også relevant for dig, som udlejer ejendomme, hvis din lejer ikke betaler sin leje. Har lejer ikke betalt, kan du som udlejer, sende et påkrav til lejer med angivelse af det skyldige beløb, samt anmodning om betaling inden 14 dage. Hvis lejer ikke har betalt efter udløbet af de 14 dage, kan du som udlejer hæve lejemålet. Det skyldige beløb til husleje kan nu hentes gennem den sædvanlige inkassoproces.

Inkassoprocessen

I 2005 blev reglerne for inddrivelse af tilgodehavende beløb hos en skyldner lavet om, for at gøre processen ved domstolene mere enkel og effektiv.

Nu er det muligt blot ved én enkelt anmodning til fogedretten at igangsætte inddrivelse af et skyldigt beløb. Det sker ved indlevering af et betalingspåkrav til fogedretten, som fogedretten kontrollerer og efterfølgende sender til forkyndelse hos skyldner. Et betalingspåkrav er et dokument, som du som erhvervsdrivende kan udfylde og indlevere til fogedretten, når en debitor skylder dig penge. Når betalingspåkravet er forkyndt for skyldner, har skyldner 14 dage til at komme med indsigelser mod kravet.

Hvis skyldner har indsigelser mod kravet, kan fogedretten ikke behandle sagen. Derfor vil fogedretten enten sende sagen tilbage til dig som erhvervsdrivende med oplysning om, at debitor har fremsat indsigelser mod kravet, eller også vil fogedretten henvise sagen til behandling i civilretten, hvis du som kreditor ønsker det.

Hvis skyldner ikke har indsigelser mod kravet, giver fogedretten betalingspåkravet en påtegning, som har samme virkning som en dom. Kravet vil derefter kunne inddrives gennem fogedretten, hvis skyldneren fortsat nægter at betale. Herefter berammes der et fogedretsmøde, hvor kreditor har mulighed for at indgå en afdragsordning med skyldner samt mulighed for at foretage udlæg i skyldnerens aktiver til sikkerhed for sit krav.

Den forenklede inkassoproces gælder alene for krav på under kr. 100.000,00. Krav over kr. 100.000,00 skal føres gennem civilretten.

Inkassosagens gang hos Storm Advokatfirma

Vi har skræddersyet en effektiv inkassoproces, hvor der er fokus på, at inkassolovens frister for inddrivelse af krav overholdes meget nøje, således at du som erhvervsdrivende får dine penge tilbage hurtigst muligt.
Hos os skal inkasso være effektivt og så lidt belastende for dig og din virksomhed, som muligt.

Rådgivning til dig og din virksomhed

Er du havnet i en situation, hvor du har problemer med at få dine penge? Kontakt allerede i dag advokat Jens Amstrup Møller eller advokatfuldmægtig Ida Bjerggaard Kristensen på telefon 72 30 12 05 og få en uforpligtende snak med os om din situation.

Skrevet af

Mød vores team med specialistviden og handlekraft

  • Rune Hyllested

    Advokat (L), Adm. Partner
    "Jeg arbejder med erhvervslivets transaktioner, hvor jeg tænker fremsynet og helhedsorienteret."
  • Jens Axel Kruchov

    Advokat, Partner
    "Jeg arbejder med familieret og landbrugsret, hvor jeg lægger et helhedssyn på mine kunders udfordringer og muligheder."
  • Shapol N. Enggaard

    Advokat, Partner
    "Er du kommet til skade, skal du have den rigtige erstatning. Stå ikke alene med forsikringsselskabet."
  • Charlotte Marie Schmidt Christensen

    Advokat
    "Når en ulykke rammer, er der mange bekymringer, der melder sig. Jeg sørger for, at du ikke skal bekymre dig om at få den rigtige erstatning."
  • Susanne Dalsager

    Sagsbehandler
    "Det er vigtigt for mig at have en god dialog med kunderne."
  • Susanne Termansen

    Sagsbehandler
    "Det er vigtigt for mig at have en god dialog med kunderne."
  • Louise Bach Tindbæk

    Sagsbehandler
    "Jeg lægger stor vægt på at have en god dialog med vores kunder."
  • Karina Bjergbæk

    Sagsbehandler
    "Det er vigtigt for mig at have en god og løbende dialog med kunderne."
  • Bente Thomsen

    Sagsbehandler
    "Det er vigtigt for mig at skabe en god kontakt til kunderne."
  • Ditte Frederiksen Østergaard

    Advokat (L)
    "Jeg arbejder med familie- og arveret, hvor jeg lægger afgørende vægt på nærværende og ordentlig rådgivning."
  • Helena Hvid Sørensen

    Sagsbehandler
    "Det er vigtigt for mig, at du som klient oplever en høj faglig og fokuseret sagsbehandling for at sikre dig de bedst mulige resultater."
  • Heidi Balle Aaen

    Økonomi- og Administrationschef
    "Det er vigtigt for mig, at kunden er i centrum."
  • Lena Thomsen

    Sagsbehandler
    "Det er vigtigt for mig at have en god dialog med kunderne."
  • Mark Kray Brandt

    Stud. Jur
    "Det er vigtigt for mig, at mit arbejde udføres præcist, effektivt og professionelt."
  • Katrine Rytter Villadsen

    Advokatfuldmægtig
    "Mit primære arbejdsområde er inden for fast ejendom."
  • Erik Braad

    Advokat (L)
    "Mine faglige specialeområder er fiskeriets forhold, entrepriseret og projektudvikling af fast ejendom."
  • Conny Holmehave

    Sagsbehandler
    "Det er vigtigt for mig at have en god dialog med klienterne, så vi skaber et optimalt samarbejde og derigennem opnår de bedst mulige resultater."
  • Lene Braad

    Advokat
    "Jeg er ligefrem i min rådgivning, og jeg lægger stor vægt på, at klienten er orienteret om sagens forløb, og dermed føler sig tryg."
  • Vinni Mikkelsen

    Sagsbehandler
    "Det er vigtigt for mig at have god og løbende dialog med klienter og samarbejdspartnere, så vi opnår de bedst mulige resultater."
  • Ida Bjerggaard Kristensen

    Advokatfuldmægtig
    "Mit primære arbejdsområde er i Erhvervsafdelingen, hvor jeg beskæftiger mig med insolvensret."
  • Christian Bay Nielsen

    Advokatfuldmægtig
  • Birthe Landbo Bundgaard

    Sagsbehandler
    "Det er vigtigt for mig, at sagsbehandlingen er ordentlig og effektiv med henblik på opnåelse af det bedst mulige resultat for klienterne."
  • Niclas Friis Hay

    Advokatfuldmægtig
    "Jeg bestræber mig på at præcisere forståelsen og omfanget af konkurslovens regler og principper, hvor der forsat er mange uafklarede spørgsmål"
  • Louise Liebach

    Sagsbehandler
    "For mig er det vigtigt, at der skabes en god dialog med klienter og samarbejdspartnere for derigennem at opnå det bedste resultat."
  • Maria Als Levisen

    Advokatfuldmægtig
    "Jeg beskæftiger mig primært med behandling af konkursboer og rådgivning af erhvervsdrivende, hvor mit fokusområde er landbrugets retsforhold"
  • Jee Pedersen

    Sagsbehandler
    "Jeg lægger stor vægt på at være tilgængelig for klienterne og yde den bedste service."
  • Mikkel Secher Marcussen

    HR Chef
    "Gennem topmotiverede og engagerede ledere og medarbejdere, får kunderne den bedste oplevelse."
  • Susanne Lang Pedersen

    Sagsbehandler
    "Jeg lægger stor vægt på at være tilgængelig for klienterne og yde den bedste service."
  • Katrine Nedergaard Paaske

    Stud. Jur
    "Mit primære arbejdsområde er personskadeerstatning."
  • Rasmus Klim Christensen

    Advokat
    "For mig er den helhedsorienterede rådgivning vigtig"
  • Jens Amstrup Møller

    Advokat
    "Jeg arbejder primært med rådgivning af virksomheder inden for en lang række juridiske områder."
  • Katrine Søndergaard

    Økonomielev
  • Inga Sand Sørensen

    Advokat
  • Camilla Søndergaard

    Stud. Jur
  • Marie Bjerre

    Advokat
    "Internationalt udsyn og fokus på kvalitet og grundighed"
  • Birgithe Fabricius

    Sagsbehandler
  • Nicolas Mikkelsen

    Advokat
  • Peter Lyhne Nielsen

    Stud. Jur
    "Ved løsning af mine arbejdsopgaver lægger jeg vægt på, at arbejdet udføres grundigt og effektivt."
  • Mathilde Paulsen

    Stud. Jur
    "I mit arbejde prioriterer jeg struktur og grundighed, men med en effektiv udførelse."
  • Jeppe Vistisen

    Stud. Jur
    "Mit primære arbejdsområde er indenfor insolvensret."
  • Line Willum

    Kontormedhjælper
  • Ann Gregersen

    Køkkenmedhjælper
    72 30 12 05
  • Winnie W. Clausen

    Receptionist
    "Jeg sætter en stor ære i at yde en kvalitetsbevidst og effektiv service"
  • Henriette Sølvberg Duus Nielsen

    Sagsbehandler
  • Henrik Bech Skadhauge

    Driftsleder
    "Jeg ligger stor vægt på en troværdig og nær kontakt med sagens parter."
  • Anette Viborg

    Digital Marketingkoordinator
    "Jeg brænder for den professionelle og nærværende tilstedeværelse online"
  • Maria Porsborg

    Advokat
    "Jeg beskæftiger mig primært med retssager og konflikthåndtering"
  • Lars Lyngdahl

    Presse- og kommunikationsansvarlig
    "Den gode historie er mit mantra."
  • Alina Rabkevitch

    Digital Marketingkoordinator
    "Det er vigtigt at have fokus på information, og hvordan denne kan tilgås nemt og effektivt for alle parter"
  • Emil Vejby Thorndahl

    Stud. Jur
    "I mit arbejde prioriterer jeg professionalisme og faglighed"
    72 30 12 05
  • Michael Friang Jensen

    Digital Marketingkoordinator
    "Jeg er bindeled mellem teknologi og mennesker, jeg får andre til at forstå den digitale tilgang."
  • Samida Bachmann

    Stud. Jur
  • Andreas Darwin Madsen

    Stud. Jur
  • Mikkel Anker Pedersen

    Advokat, Associeret Partner
    "Jeg beskæftiger mig primært med behandling af konkursboer."
  • Anders Munk Zacho

    Advokat (L), Associeret Partner
    "Med mig som din advokat får du en engageret rådgiver med en stærk faglig profil."
....

Det siger vores kunder

  • Marcussen A/S

    Marcussen A/S

    Jeg har altid været glad for samarbejdet med STORM, fordi de er åbne, venlige, meget kompetente og hurtige. Du får en god rådgivning, som man virkelig kan bruge til noget.
    Poul Erik Marcussen, Direktør
  • Trafikulykke

    Trafikulykke

    - Jeg sad i en bil, og der var en ung mand som faldt i søvn og kom til at køre ind i os. Jeg tog kontakt til mit eget forsikringsselskab og fik en masse forklaringer, som jeg faktisk ikke forstod...
    Janne Kristensen
  • Lystrup og Jomfruens Egede

    Lystrup og Jomfruens Egede

    Som rådgiver og sparringspartner har STORM Advokatfirma hjulpet til med gode råd, anbefalinger til de mange beslutninger, som hele tiden skal tages.
    Joachim Godske Norman Moltke
  • Grotrian A/S

    Grotrian A/S

    De er blevet store, de er stærke, professionelle, yder professionel service. Og så er der en personlighed bagved - det kan jeg godt li'
    Lars Grotrian, Direktør
  • Mette Jæger Jensen, Terndrup

    Mette Jæger Jensen, Terndrup

    Rigtig, rigtig godt - så kort kan det siges. En stor anbefaling af Advokat Anders Munk Zacho.
    Mette Jæger Jensen, Terndrup
  • Valgte selv at erklære sig konkurs.

    Valgte selv at erklære sig konkurs.

    Jeg kan få en fremtid uden stor gæld og mulighed for at spare op til den dag, jeg forlader arbejdsmarkedet.
    Laurids Frandsen, Landmand
  • Tommy Bendixen, Tilst

    Tommy Bendixen, Tilst

    Jeg kan kun anbefale Advokat Anders Munk Zacho til andre, hvis de kommer i samme situation som jeg.
    Tommy Bendixen
  • Margaret Aalling, Sommersted.

    Margaret Aalling, Sommersted.

    ”Meget kort sagt vil jeg beskrive min oplevelse med Anders Munk Zacho som tip-top. Intet mindre”
    Margaret Aalling, Sommersted
  • Kvægkonkurser på stribe

    Kvægkonkurser på stribe

    "I dag kan jeg se, at vi gjorde det rigtige. Jeg skulle måske have trukket konkurs-kortet tidligere."
    Landbrugsavisen
  • Det kan være svært at tage beslutningen i tide

    Det kan være svært at tage beslutningen i tide

    Det kan være svært at tage beslutningen i tide.
    Ove Munk, tidligere svineavler

    Kontakt os

    Se åbningstider

    Vil du gerne ringes op?

    Indtast dit telefonnummer nedenfor, så ringer vi dig op snarest muligt.

    Kategorier