mail@stormadvokatfirma.dk | 72 30 12 05 - vi har åbent man-tors 8-16, fre 8-15

Nyheder



Tæt på at give op: Var nær gået glip af millionerstatning

Det kan kræve en retssag, hvis man vil have sin erstatning. For en af vores klienter, var der over to millioner gode grunde til at lade os føre hans sag mod forsikringsselskabet ved retten.

Nej, nej og atter nej. Sådan lød beskeden gang på gang til en mand, som ville have erstatning for en blodprop, der har givet ham varige mén.

Tilbage i 2011 var manden ude for en cykelulykke. Han kørte to i huller i vejen, og det medførte, at han fik smerter i hovedet. Alligevel cyklede han hjem på egen hånd. Senere på dagen fik mandens ægtefælle mistanke om, at generne efter ulykken var mere alvorlige, end blot hovedpine. Hendes mand var blevet uforståelig, og sank kort tid efter sammen i sofaen.

Hun valgte derfor at ringe efter en ambulance. På sygehuset viste det sig, at der var tale om en blodprop. Overlægen mente, at denne skyldtes en læsion af halspulsåren.

Klienten anmeldte herefter ulykken til sin ulykkesforsikring. Selskabet anerkendte, at der var tale om en ulykke, men mente dog ikke, at blodproppen i hjernen skyldtes ulykken. Derimod, mente forsikringsselskabet, var blodproppen en følge af en sygdom hos klienten. Klienten forsøgte flere gange at få selskabet til at ombestemme sig. Dette lykkedes dog ikke.

– Vi ser desværre ofte, at det tager mange år at blive enige med forsikringsselskaberne i kampen om erstatning, siger Anders Munk Zacho, associeret partner og leder af STORM Advokatfirmas afdeling for Retssager og Konfliktløsning.

Det blev også tilfældet i denne sag. Forsikringsselskabet tilbød godt nok at forelægge sagen for Arbejdsmarkedets Erhvervssikring (tidligere Arbejdsskadestyrelsen). Her var man imidlertid enig med forsikringsselskabet, og sagen blev derfor indbragt for Ankenævnet for Forsikring.

Læs også: Vi kæmper for dig – også mod Ankestyrelsen

Ankenævnet for Forsikring mente ikke, at selskabet burde have truffet en anden afgørelse i sagen. Klienten var derfor nødsaget til at anlægge en retssag mod selskabet. Her kom Anders Munk Zacho ind i billedet. Hans mange års erfaring med at føre denne type sager, blev udslagsgivende for manden og hans muligheder for erstatning.

Under retssagen blev sagen forelagt for Retslægerådet. Retslægerådet udtalte, at blodproppen var en følge af ulykken. Arbejdsmarkedets Erhvervssikring skulle derfor vurdere sagen på ny, og valgte så denne gang at fastsatte det varige mén til 55 %.

Manden har nu fået udbetalt en erstatning på ca. 2.500.000 kr. fra forsikringerne.

– Sagen viser, at det nogle gange godt kan betale sig, at gå hele vejen. Selvom man ikke får medhold ved de forskellige myndigheder, bør man derfor altid tage kontakt til en professionel rådgiver, inden man dropper sagen. Det kan i nogle tilfælde være altafgørende og betyde en erstatning på flere millioner kroner, siger Anders Munk Zacho.

Hos STORM Advokatfirma har vi mange års erfaring med behandling af bl.a. erstatningssager ved personskade. Vi ved, hvornår det kan betale sig, at tage kampen op, og hvad der bliver lagt vægt på i praksis.

Du er altid velkommen til at kontakte os på 72 30 12 05 for at få en gratis og uforpligtende vurdering af din sag

Mød vores team med specialistviden og handlekraft

  • Rune Hyllested

    Advokat (L), Adm. Partner
    "Jeg arbejder med erhvervslivets transaktioner, hvor jeg tænker fremsynet og helhedsorienteret."
  • Jens Axel Kruchov

    Advokat, Partner
    "Jeg arbejder med familieret og landbrugsret, hvor jeg lægger et helhedssyn på mine kunders udfordringer og muligheder."
  • Shapol N. Enggaard

    Advokat, Partner
    "Er du kommet til skade, skal du have den rigtige erstatning. Stå ikke alene med forsikringsselskabet."
  • Charlotte Marie Schmidt Christensen

    Advokat
    "Når en ulykke rammer, er der mange bekymringer, der melder sig. Jeg sørger for, at du ikke skal bekymre dig om at få den rigtige erstatning."
  • Susanne Dalsager

    Sagsbehandler
    "Det er vigtigt for mig at have en god dialog med kunderne."
  • Susanne Termansen

    Sagsbehandler
    "Det er vigtigt for mig at have en god dialog med kunderne."
  • Louise Bach Tindbæk

    Sagsbehandler
    "Jeg lægger stor vægt på at have en god dialog med vores kunder."
  • Karina Bjergbæk

    Sagsbehandler
    "Det er vigtigt for mig at have en god og løbende dialog med kunderne."
  • Bente Thomsen

    Sagsbehandler
    "Det er vigtigt for mig at skabe en god kontakt til kunderne."
  • Ditte Frederiksen Østergaard

    Advokat (L)
    "Jeg arbejder med familie- og arveret, hvor jeg lægger afgørende vægt på nærværende og ordentlig rådgivning."
  • Helena Hvid Sørensen

    Sagsbehandler
    "Det er vigtigt for mig, at du som klient oplever en høj faglig og fokuseret sagsbehandling for at sikre dig de bedst mulige resultater."
  • Heidi Balle Aaen

    Økonomi- og Administrationschef
    "Det er vigtigt for mig, at kunden er i centrum."
  • Lena Thomsen

    Sagsbehandler
    "Det er vigtigt for mig at have en god dialog med kunderne."
  • Mark Kray Brandt

    Stud. Jur
    "Det er vigtigt for mig, at mit arbejde udføres præcist, effektivt og professionelt."
  • Katrine Rytter Villadsen

    Advokatfuldmægtig
    "Mit primære arbejdsområde er inden for fast ejendom."
  • Erik Braad

    Advokat (L)
    "Mine faglige specialeområder er fiskeriets forhold, entrepriseret og projektudvikling af fast ejendom."
  • Conny Holmehave

    Sagsbehandler
    "Det er vigtigt for mig at have en god dialog med klienterne, så vi skaber et optimalt samarbejde og derigennem opnår de bedst mulige resultater."
  • Lene Braad

    Advokat
    "Jeg er ligefrem i min rådgivning, og jeg lægger stor vægt på, at klienten er orienteret om sagens forløb, og dermed føler sig tryg."
  • Vinni Mikkelsen

    Sagsbehandler
    "Det er vigtigt for mig at have god og løbende dialog med klienter og samarbejdspartnere, så vi opnår de bedst mulige resultater."
  • Ida Bjerggaard Kristensen

    Advokatfuldmægtig
    "I mit arbejde prioriterer jeg en høj grad af grundighed, struktur og effektivitet. "
  • Christian Bay Nielsen

    Advokatfuldmægtig
    "Det er vigtigt for mig, at klienten får et solidt juridisk håndværk, men præsenteret på en måde normale mennesker kan forstå."
  • Birthe Landbo Bundgaard

    Sagsbehandler
    "Det er vigtigt for mig, at sagsbehandlingen er ordentlig og effektiv med henblik på opnåelse af det bedst mulige resultat for klienterne."
  • Niclas Friis Hay

    Advokatfuldmægtig
    "Jeg bestræber mig på at præcisere forståelsen og omfanget af konkurslovens regler og principper, hvor der forsat er mange uafklarede spørgsmål"
  • Maria Als Levisen

    Advokatfuldmægtig
    "Jeg beskæftiger mig primært med behandling af konkursboer og rådgivning af erhvervsdrivende, hvor mit fokusområde er landbrugets retsforhold"
  • Jee Pedersen

    Sagsbehandler
    "Jeg lægger stor vægt på at være tilgængelig for klienterne og yde den bedste service."
  • Mikkel Secher Marcussen

    HR Chef
    "Gennem topmotiverede og engagerede ledere og medarbejdere, får kunderne den bedste oplevelse."
  • Susanne Lang Pedersen

    Sagsbehandler
    "Jeg lægger stor vægt på at være tilgængelig for klienterne og yde den bedste service."
  • Katrine Nedergaard Paaske

    Stud. Jur
    "Mit primære arbejdsområde er personskadeerstatning."
  • Jens Amstrup Møller

    Advokat
    "Jeg arbejder primært med rådgivning af virksomheder inden for en lang række juridiske områder."
  • Katrine Søndergaard

    Økonomielev
  • Inga Sand Sørensen

    Advokat
  • Camilla Søndergaard

    Stud. Jur
  • Marie Bjerre

    Advokat
    "Internationalt udsyn og fokus på kvalitet og grundighed"
  • Birgithe Fabricius

    Sagsbehandler
  • Nicolas Mikkelsen

    Advokat
  • Peter Lyhne Nielsen

    Stud. Jur
    "Ved løsning af mine arbejdsopgaver lægger jeg vægt på, at arbejdet udføres grundigt og effektivt."
  • Mathilde Paulsen

    Stud. Jur
    "I mit arbejde prioriterer jeg struktur og grundighed, men med en effektiv udførelse."
  • Jeppe Vistisen

    Stud. Jur
    "Mit primære arbejdsområde er indenfor insolvensret."
  • Line Willum

    Kontormedhjælper
  • Ann Gregersen

    Køkkenmedhjælper
    72 30 12 05
  • Winnie W. Clausen

    Receptionist
    "Jeg sætter en stor ære i at yde en kvalitetsbevidst og effektiv service"
  • Henriette Sølvberg Duus Nielsen

    Sagsbehandler
  • Henrik Bech Skadhauge

    Driftsleder
    "Jeg ligger stor vægt på en troværdig og nær kontakt med sagens parter."
  • Anette Viborg

    Digital Marketingkoordinator
    "Jeg brænder for den professionelle og nærværende tilstedeværelse online"
  • Maria Porsborg

    Advokat
    "Jeg beskæftiger mig primært med retssager og konflikthåndtering"
  • Lars Lyngdahl

    Presse- og kommunikationsansvarlig
    "Den gode historie er mit mantra."
  • Alina Rabkevitch

    Digital Marketingkoordinator
    "Det er vigtigt at have fokus på information, og hvordan denne kan tilgås nemt og effektivt for alle parter"
  • Emil Vejby Thorndahl

    Stud. Jur
    "I mit arbejde prioriterer jeg professionalisme og faglighed"
    72 30 12 05
  • Michael Friang Jensen

    Digital Marketingkoordinator
    "Jeg er bindeled mellem teknologi og mennesker, jeg får andre til at forstå den digitale tilgang."
  • Sebastian Glanz

    Studiemedhjælper
  • Hanne Anker-Ladefoged

    Praktikant, Familieret
  • Samida Bachmann

    Stud. Jur
    "Mit primære arbejdsområde er insolvensret, hvor jeg assisterer i behandlingen af konkursboer."
  • Andreas Darwin Madsen

    Stud. Jur
  • Iain Buchanan Taylor

    Solicitor (EU advokat)
  • Mikkel Anker Pedersen

    Advokat, Associeret Partner
    "Jeg beskæftiger mig primært med behandling af konkursboer."
  • Anders Munk Zacho

    Advokat (L), Associeret Partner
    "Med mig som din advokat får du en engageret rådgiver med en stærk faglig profil."
....

Kontakt os

Se åbningstider

Vil du gerne ringes op?

Indtast dit telefonnummer nedenfor, så ringer vi dig op snarest muligt.

Kategorier