mail@stormadvokatfirma.dk | 72 30 12 05 | Vi har åbent man-tors 8-16, fre 8-15
STORM > Virksomhedsrådgivning > Salgs- og leveringsbetingelser > FAQ Salgs- og leveringsbetingelser
Skriv dit telefonnummer og tryk på telefonrøret, så kontakter vi dig.

STORM > Virksomhedsrådgivning > Salgs- og leveringsbetingelser > FAQ Salgs- og leveringsbetingelser

FAQ Salgs- og leveringsbetingelser

Skal man have salgs- og leveringsbetingelser?

Nej, der findes intet lovkrav om, at virksomheder generelt skal have salgs- og leveringsbetingelser. Vi anbefaler dog, at alle virksomheder investerer i et sæt professionelle salgs- og leveringsbetingelser, fordi dette både forebygger og hjælper med at løse mange potentielt omkostningsfulde tvister. 

Findes der love om salgs- og leveringsbetingelser?

Der findes ingen specifik dansk lov, som kun omhandler salgs- og leveringsbetingelser. Derimod findes der mange love, som har en helt afgørende betydning for dine salgs- og leveringsbetingelser. Dette kan eksempelvist være aftaleloven, købeloven, produktansvarsloven, forbrugeraftaleloven, eller andre danske eller udenlandske love. 

Hvor kan jeg finde hjælp til salgs- og leveringsbetingelser?

Hvis din virksomhed er i start-up fasen findes der mange særlige hjælpetilbud fra start-up organisationer, som du kan benytte. Hvis din virksomhed er mere etableret, eller din virksomhedsplan er velforberedt med et professionelt budget, kan du med fordel søge hjælp hos en advokat.

Det kan undertiden være fristende at anvende standard salgs- og leveringsbetingelser / skabelon salgs- og leveringsbetingelser fra internettet eller fra brancheorganisationer. Vi anbefaler, at virksomheden stadig kontakter en professionel rådgiver, for uanset hvor dygtig en brancheorganisation, der måtte stå bag betingelserne, vil et standarddokument pr. definition aldrig kunne være tilpasset netop din virksomheds unikke behov eller dine unikke ønsker og krav som virksomhedsejer.

Vil du ringes op?

Skriv dit telefonnummer og tryk på telefonrøret, så kontakter vi dig.